Gratis Bellen Naar Samsung!!! HDMI Probleem wordt opgelost

Plaats en lees hier ervaringen over de High Definition kabelontvanger van Samsung.

Gratis Bellen Naar Samsung!!! HDMI Probleem wordt opgelost

BerichtDoor Amerzone op Zo Nov 26, 2006 1:27 am

Vanaf maandag kunt U gratis bellen naar Samsung (nummer 0800-0231919)
over het HDMI probleem van de samsung DCB - H360r.
Hier kunt U dan een afspraak maken en komt een monteur bij U aan huis om het grote HDMI probleem op te lossen.
(Bron Kassa TV-Verlenging).

Zijn ze dan eindelijk wakker geworden.
Amerzone

1 april?

BerichtDoor pl119 op Zo Nov 26, 2006 5:04 pm

Het is 26 november hoor, geen 1 april!............. :lol:
pl119

BerichtDoor dokkiedip op Zo Nov 26, 2006 8:21 pm

Nee hoor dit is geen 1 april grap de tekst hier onder staat op de site van kassa.

Link http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=kassa_artikel&number=2945961

Begin vorige maand hadden we in de Verlenging aandacht voor de DCB-H360R HDTV decoder van Samsung. HDTV staat voor ‘High Definition Television’. En met zo’n decoder kun je op een tv die HDTV ondersteunt ook speciale tv kanalen kijken die op een veel hogere resolutie (veel scherper) en met beter geluid uitgezonden worden dan normale zenders.

Problemen
Zoals we in onze uitzending lieten zien, waren er nogal wat problemen met deze Samsung decoder. De HDMI uitgang werkte niet goed waardoor je geen geluid hebt. Het zappen tussen de kanalen gaat uiterst traag (vertraging soms tot wel 30 seconden). Het beeld en geluid lopen niet synchroon, en tot slot had de decoder veel vastlopers, met als gevolg dat je heel het apparaat moet uitzetten om ‘m weer werkend te krijgen.

Samsung beloofde ons in de uitzending met een software-update te komen. En na het nemen van de nodige hobbels is die er uiteindelijk ook gekomen. Met deze update is een aantal problemen opgelost, alleen de problemen met de HDMI uitgang spelen nog steeds.

Maar wat is HDMI?
HDMI kan eigenlijk gezien worden als de opvolger van de scart. Werd er via de scartaansluiting nog een analoog signaal doorgestuurd, via HDMI is dit digitaal. Het beste beeld en geluid heb je dan ook als je de decoder via de HDMI uitgang aansluit op je televisie.

Het blijkt echter dat de HDMI uitgang van de Samsung decoder niet altijd even goed werkt. Dat hangt af van het type tv dat je hebt. Bij bepaalde tv’s ontstaan er problemen en kan het voorkomen dat als je deze hebt aangesloten via de HDMI aansluiting, je bijvoorbeeld wel beeld hebt, maar geen geluid.

Wat doet Samsung?
Via de software-update blijkt het HDMI probleem niet op te lossen te zijn. De problemen worden namelijk veroorzaakt door een fout in de hardware. In eerste instantie verwees Samsung naar de tv-fabrikant. Maar deze kon ook niets oplossen, want het probleem doet zich alleen voor bij de DCB-H360R HDTV decoder van Samsung.

Ook Samsung ziet dat nu eindelijk in. En belooft ons dat ze alle klachten met betrekking tot de HDMI aansluiting op de decoder gaan oplossen. Consumenten kunnen daarvoor vanaf maandag bellen met een speciaal daarvoor bestemd telefoonnummer: 0800-0231919.

Vervolgens zal er een afspraak gemaakt worden met een monteur, die langs zal komen om de situatie ter plaatse te bekijken. Afhankelijk van het type tv zal er gekeken worden naar een oplossing. Het kan zijn dat er iets aan de decoder wordt aangepast. Indien dat niet mogelijk is, wordt de decoder omgeruild voor een nieuwere versie. Daar zouden dan de problemen mee opgelost moeten zijn.
dokkiedip

hulde

BerichtDoor peterr op Zo Nov 26, 2006 9:17 pm

Misschien wel wat laat , maar ik vind dit een ontzettende goede zet van Samsung

Samsung laat de HDTV decoder bezitter tenminste niet vallen

nu afwachten hoe het probleem word opgelost

hulde voor Samsung
dit geeft weer hoop

Peter
peterr

BerichtDoor Peter_Celica op Zo Nov 26, 2006 9:21 pm

Laten we hopen dat het nu eindelijk eens opgelost wordt, dit zou een wonder zijn. Morgen gelijk ff bellen naar Samsung en hopen op een daadwerkelijke oplossing, ben blij dat ze nu uiteindelijk inzien dat er iets moet gebeuren. :shock:
Peter_Celica

BerichtDoor Maurice op Ma Nov 27, 2006 12:37 am

Mja.. ik twijfel nu of ik moet bellen. Ik heb een Philips 37PF9731D TV. In het begin werkte HDMI niet goed, maar nu wel.

Alleen heb ik af en toe last van een vreemd effect, waarbij ik heel even een dubbel beeld heb. Ik heb alleen geen idee of dat aan een storing in de ontvangst of aan de HDMI-aansluiting ligt... :?:
Maurice

BerichtDoor Nick. op Ma Nov 27, 2006 1:07 am

*
Laatst bewerkt door Nick. op Ma Maa 17, 2008 3:45 pm, in totaal 2 keer.
Nick.

bellen

BerichtDoor peterr op Ma Nov 27, 2006 9:19 am

zojuist met Samsung gebeld

je moet ervoor thuis zijn.anders kunnen ze je niet direct helpen
het schijnt dat je eerst nog iets in het menu moet veranderen.
het gaat zeer moeizaam aan de telefoon.
ik krijg de instruktie nu per mail opgestuurd.
als ik die heb ontvangen,zal ik die hier plaatsen

peter
peterr

BerichtDoor Kijkers op Ma Nov 27, 2006 9:38 am

Ik vind het wel degelijk een goede actie.

Ik heb ook gebeld, en mij gaan ze binnen 1 werkdag terugbellen, om te kijken wat ze aan de problemen kunnen doen.

Mijn problemen zijn dat de decoder op willekeurige momenten op paars beeld springt of een paarse waas over het beeld gooit. Wisselen van uitgang, of decoder aan/uit en hij doet het weer een tijdje goed.
Ik ben benieuwd.
Kijkers

BerichtDoor Kijkers op Ma Nov 27, 2006 1:32 pm

Kijk aan; ze hebben al teruggebeld, en in de week van 11 december komt er een monteur die mijn decoder zal opmaken en repareren.
How nice!
Kijkers

En ja hoor!.................................

BerichtDoor pl119 op Ma Nov 27, 2006 3:18 pm

Ook ik heb gebeld en mij werd zeer vriendelijk verteld, dat de benodigde onderdelen om het HDMI/Geluid probleem op te lossen vanaf 11 december beschikbaar zijn.
In de week van 11 december word ik gebeld voor een afspraak. De monteur komt gratis langs.............. :lol:

Ik ben positief hoopvol gestemd!......... :wink:

Laten we elkaar op de hoogte blijven houden!

groet,

Kees
pl119

BerichtDoor dokkiedip op Ma Nov 27, 2006 4:42 pm

Vraagje!

Welk telefoon nummer hebben julie gebeld? Ik kreeg namelijk iemand aan de lijn van samsung die mij vervolgens door verwees naar een ander telefoon nummer :?: :?
dokkiedip

Re: En ja hoor!.................................

BerichtDoor pjutr op Ma Nov 27, 2006 4:59 pm

pl119 schreef:Ook ik heb gebeld en mij werd zeer vriendelijk verteld, dat de benodigde onderdelen om het HDMI/Geluid probleem op te lossen vanaf 11 december beschikbaar zijn.
In de week van 11 december word ik gebeld voor een afspraak. De monteur komt gratis langs.............. :lol:

Ik ben positief hoopvol gestemd!......... :wink:

Laten we elkaar op de hoogte blijven houden!

groet,

Kees

Idem. Misschien voor mensen met andere dan HDMi-problemen: ook die worden opgelost. Ik heb dus eerst 08000231919 gebeld, maar op dat nummer wordt alleen gelijk hulp geboden voor het binnenhalen van de software update. Daarna ben ik keurig teruggebeld met de mededeling dat in de week van 11 december een monteur langskomt. Die gaat enkele 'modules vervangen' in het apparaat.

Mijn klachten zijn:
- geen opname mogelijk op JVC Harddisk recorder (altijd zo geweest)
- donker RGB-beeld
- apparaat reageert traag of helemaal niet op cijfercommando's voor verwisselen van kanaal (is sinds de software update)
- commando vidoe-output vanaf de AB wordt meestal niet goed verwerkt (ook sinds update)

Vooral het niet kunnen opnemen is mij een gruwel. Maar deze stap is inderdaad zeer hoopvol!
pjutr

BerichtDoor Mr_Parker op Ma Nov 27, 2006 5:54 pm

Zojuyist gebeld.

Eerst een bandje met muziek, eerste 10 tot 20 sec, daarna een aardige dame, die duidelijk van buitenlandse afkomst was, aan de lijn. Deze vroeg mij naar de software versie (1.26).

Daarna noteerde ze mijn naam en nummer en melde mij dat ik morgen terug gebeld zou worden.
Tot slot werd nog even het merk en type tv genoteerd.

Als ik achter mijn tv / decoder morgen moet zitten moeten ze toch echt wachten tot ik terug van mijn werk ben...

Mijn probleem is uitsluitend het niet hebben van geluid via HDMI, momenteel gaat het geluid via de receiver (optisch).
Nadeel vind ik op deze wijze dat het volume niet via de decoder geregeld kan worden maar uitsluitend via de receiver. Op mute na dan, dat kan wel via de decoder maar harder of zachter heeft geen invloed.
Mr_Parker

BerichtDoor Lamer op Di Nov 28, 2006 2:39 pm

DVD.nl schreef:Omruilactie HDTV decoders van Samsung
Na de introductie van de Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger afgelopen zomer bleek dat deze geplaagd werd door een aantal kinderziekten, vooral op het gebied van de HDMI aansluiting. Middels een aantal firmware updates is een groot deel van die problemen inmiddels verholpen, maar desondanks blijkt dat met name de doorgifte van audio via de HDMI verbinding niet in combinatie met elke TV werkend te krijgen is.

Lees het volledige bericht op DVD.nl.
Lamer

BerichtDoor gamespel op Di Nov 28, 2006 3:53 pm

Ook maar even gebeld... Hopelijk bellen ze terug, want wie Samsung daar achter hun telefoon heeft gezet weet ik niet, maar ze was bijna niet te verstaan :shock:
gamespel

BerichtDoor mlt op Di Nov 28, 2006 4:34 pm

Ook gebeld, wordt zo snel mogelijk terug gebeld door de technische dienst van Samsung voor de volgende stap.
mlt

BerichtDoor tvsat2005 op Di Nov 28, 2006 6:54 pm

dokkiedip schreef:Samsung beloofde ons in de uitzending met een software-update te komen. En na het nemen van de nodige hobbels is die er uiteindelijk ook gekomen. Met deze update is een aantal problemen opgelost, alleen de problemen met de HDMI uitgang spelen nog steeds.

.

Bij mij werkte het geluid via HDMI ook niet (panasonic) na dat ik deze terug moest doen, doordat ik dode pixels had. en deze na reperatie terug kreeg bleek ineens het geluid het wel te doen?.

De nieuwe software is mensen blij maken met een dode mus. Na update zapte hij vrij snel, nu is hij weer zo traag als stroop :cry: .
tvsat2005

Woonplaats: Genemuiden Decoder: Samsung HD / Humax. netwerk Zwolle

BerichtDoor anoniem op Di Nov 28, 2006 7:53 pm

er is nieuwe software in test, ivm het traag worden van de box.
anoniem

BerichtDoor tvsat2005 op Di Nov 28, 2006 7:58 pm

anoniem schreef:er is nieuwe software in test, ivm het traag worden van de box.

Blij te horen. Als dit straks ook werkt, ben ik best tevreden met de box. nu nog de extra hd kanalen erbij :?: :idea: :wink:
tvsat2005

Woonplaats: Genemuiden Decoder: Samsung HD / Humax. netwerk Zwolle

BerichtDoor peterr op Di Nov 28, 2006 9:27 pm

stel : er komt zo een monteur bij ons thuis.
stel : het lukt de monteur om via hdmi geluid op mijn tv te krijgen.
stel : we worden dolgelukkig op dat moment , decoder is gerepareerd zonder een nieuwe decoder te krijgen.
stel : het trager worden van de decoder kan niet opgelost worden .

wat gaat er dan gebeuren?
dit is al de vierde update voor het trager worden.
wordt dit software matig opgelost?
of blijkt het strakt dat dit ook een hardware matig probleem is?

vraag is dus: is het trager worden van de decoder (bij mij ook soms merkbaar) alleen een software probleem,of is dit ook een hardware probleem?
peterr

BerichtDoor anoniem op Di Nov 28, 2006 11:26 pm

Er is geen reden om te veronderstellen dat het trager worden aan de hardware ligt. De software zal zowel met de 'gemodificeerde' als 'niet- gemodificeerde' hardware overweg kunnen en gedownload kunnen worden.
anoniem

BerichtDoor jhoogh op Wo Nov 29, 2006 12:43 am

Beste Anoniem,

Ik heb de decoder met HDMI aangesloten op een beamer, het geluid gaat optisch naar mijn versterker.
Ik heb dus (nu) geen probleem met niet werkend HDMI geluid want ik gebruik het nu niet.

Is de hardware fix die nu wordt aangeboden afhankelijk van de gebruikte tv
of is het bij iedereen dezelfde reparatie?
Met andere woorden, is het voor mij zinvol om de fix nu uit te laten voeren met het oog op eventueel toekomstige wijzigingen in mijn configuratie? (bijv. aanschaf van een versterker met HDMI in en uitgangen)
Zou de monteur ook nog komen als ik over bijv. 2 jaar het probleem meld?
jhoogh

BerichtDoor Mark1 op Wo Nov 29, 2006 10:17 am

Als ik nu een decoder wil kopen, hoe kan ik zien of ik een 'nieuwere versie' koop?
Maw hoe kan men zien of je een oudere versie hebt, of een verbeterde.

Lijkt me wel handig om te weten, want stel, je koopt er nu een, alles werkt toevallig goed omdat je de juiste tv hebt, maar na 2 jaar koop je een andere, en dan werkt er niets.Wat dan?
Ik neem aan dat Samsung dan niet meer langs komt om het te maken.
Mark1

BerichtDoor rush079 op Wo Nov 29, 2006 10:23 am

:roll: Waar heb ik dit toch eerder gelezen? Ergens in juni geloof ik. Prachtige rolverdeling nu, Samsung houdt de mensen aan het lijntje met het beloven van een hardwarematige oplossing, Anoniem doet dat door het steeds weer opnieuw beloven van een softwarematige oplossing.
Beste mensen je hebt een brak apparaat gekocht voor 300 euro (660 harde hollandse guldens) Je bent nu ruim een half jaar verder. Kijk ook even naar de problemen met de PVR 850 en niet te vergeten de 9401R die nog steeds niet zijn opgelost. Als ik nu in de winkel een apparaat zie staan van Samsung denk ik: NIET KOPEN!
Ben ik blij dat ik de 360R in juli heb teruggebracht en mijn geld heb teruggekregen.
rush079

Volgende

Terugkeren naar Samsung DCB-H360R (HDTV)