Harde schijf vervangen?

Plaats hier vragen en opmerkingen over de Humax twintuner PVR

BerichtDoor Bass op Vr Jun 22, 2007 10:32 pm

Ebo: ik kan jou probleem niet reproduceren, ik heb er een Samsung HD400LD disk ingezet en alles werkt prima. Tenminste wat het opstarten en opnemen betreft. Het lijkt er op dat de Humax toch wel kieskeurig is met het type harde schijf.

Waar ik wel problemen mee heb is het irritante getik van deze schijf. De koppen zijn heel duidelijk hoorbaar als ze moeten worden verplaatst. Absoluut onacceptabel voor gebruik in je woonkamer. Ook heb ik het idee dat af en toe het beeld net wat meer hapert dan met de oude schijf.

Dus ik probeer hem nog om te ruilen voor een andere (stillere) schijf; waarschijnlijk de 750 Gbyte Seagate ST3750840ACE, die al is uitgetest door Pimmo. Kost wat, heb je ook wat denk ik dan maar.
Laatst bewerkt door Bass op Vr Jun 22, 2007 11:23 pm, in totaal 1 keer.
Bass

BerichtDoor Bass op Vr Jun 22, 2007 11:21 pm

Pimmo schreef:Ik heb mijn Humax 9200C inmiddels uitgerust met een 750Gb harddisk en het werkt vlekkeloos.

Type harde schijf is: Seagate ST3750840ACE van de DB35 serie. Dit is een (veel) grotere broer van de orginele die erin zit. In vergelijking met andere series/merken trekt deze minder stroom, wordt minder heet en maakt weinig geluid - is alleen stuk prijziger! (+/- 230 euro ex BTW)

Pimmo, het is me niet gelukt deze schijf te vinden bij een webwinkel (na een dik uur heb ik het opgegeven; nergens op voorraad).
Waar heb jij hem gekocht? Je kunt me eventueel mailen op bas.schulten@home.nl.
Bass

BerichtDoor haas op Za Jun 23, 2007 11:09 pm

Ebo, het probleem dat jij hebt dat de harddisk de eerste keer uit standby niet werkt, herken ik ook niet.

De spinup tijd van de 320GB Maxtor is bij mij 5-6 seconden, tegen een kleine 3 seconden voor de originele schijf. Blijkbaar heeft dat geen invloed.

De wachttijd tussen het moment dat de balk 100% bereikt en het eerste geluid uit de harde schijf is in beide gevallen ongeveer een halve seconde.

Een harde reset heb je al eens geprobeerd neem ik aan. Gebruik je het originele IDE-kabeltje?
haas

BerichtDoor haas op Za Jun 23, 2007 11:58 pm

Pimmo, werkt de 750GB Seagate ST3750840ACE schijf helemaal zonder beeldstoringen? Ook als je het hem moeilijk maakt, bijvoorbeeld Nederland 1 opnemen en Nederland 2 timeshiften?

Ik heb de 750GB Seagate ST3750640A (geen ACE dus) korte tijd geprobeerd, maar die gaf nu en dan blokjes in beeld in die situatie en begon dan ook irritant te ratelen.

Met de originele schijf (ook een ACE type) en de 320GB Maxtor DiamondMax 21, model 6A320Y0 heb ik totaal geen problemen. De Maxtor maakt maar iets meer geluid dan de originele schijf, maar niet hinderlijk.
haas

BerichtDoor Pimmo op Ma Jun 25, 2007 12:02 pm

Bass schreef:Pimmo, het is me niet gelukt deze schijf te vinden bij een webwinkel (na een dik uur heb ik het opgegeven; nergens op voorraad).

Waar ik hem gekocht heb is ie ook niet meer op voorraad. :(
Wel de 320Gb versie (ST3320820ACE)
Zoek anders op Eb*y.de, daar worden enkele ST3750840ACE
aangeboden door duitse shops voor 284 euro incl Mwst - ex verzendkosten.
Pimmo

BerichtDoor Pimmo op Ma Jun 25, 2007 1:28 pm

haas schreef:Pimmo, werkt de 750GB Seagate ST3750840ACE schijf helemaal zonder beeldstoringen? Ook als je het hem moeilijk maakt, bijvoorbeeld Nederland 1 opnemen en Nederland 2 timeshiften?

Haas, ik heb (nog) geen verschil gemerkt in vergelijking met de orginele harddisk maar om zeker te weten heb ik het nog even uitgetest met jouw voorbeeld: opnemen op Ned1 en Ned3 (verschillende streams) en dan timeshift teruggekeken. Geen beeldstoringen of andere problemen.
De ST3750840ACE is het topmodel uit dezelfde DB35 serie speciaal voor DVR's als het orgineel (ST3160212ACE) dus verwacht ik ook dezelfde prestaties.

Helaas in Nederland nog wat moeilijk leverbaar begrijp ik.
Pimmo

BerichtDoor Pimmo op Ma Jun 25, 2007 1:28 pm

--
Laatst bewerkt door Pimmo op Ma Jun 25, 2007 10:53 pm, in totaal 1 keer.
Pimmo

BerichtDoor Bass op Do Jul 05, 2007 8:57 pm

Pimmo schreef:
Bass schreef:Pimmo, het is me niet gelukt deze schijf te vinden bij een webwinkel (na een dik uur heb ik het opgegeven; nergens op voorraad).

Waar ik hem gekocht heb is ie ook niet meer op voorraad. :(
Wel de 320Gb versie (ST3320820ACE)
Zoek anders op Eb*y.de, daar worden enkele ST3750840ACE
aangeboden door duitse shops voor 284 euro incl Mwst - ex verzendkosten.

Ik heb uiteindelijk de 500GB uitvoering (ST3500830ACE) besteld bij Salland Automatisering voor 144 euro inclusief BTW. Heb ik straks 3x zoveel opslagcapaciteit (vooral bij de publieke zenders gaat het hard) en hou ik nog 160GB over voor in mijn PC.
Bass

BerichtDoor haas op Do Jul 05, 2007 9:36 pm

Bass schreef:Ik heb uiteindelijk de 500GB uitvoering (ST3500830ACE) besteld bij Salland Automatisering voor 144 euro inclusief BTW. Heb ik straks 3x zoveel opslagcapaciteit (vooral bij de publieke zenders gaat het hard) en hou ik nog 160GB over voor in mijn PC.
Lijkt me een goede keuze. Met een type uit dezelfde serie als de originele harddisk loop je het minste risico op problemen. Hou ons op de hoogte!
haas

BerichtDoor Pimmo op Vr Jul 06, 2007 2:39 pm

Bass schreef:Ik heb uiteindelijk de 500GB uitvoering (ST3500830ACE) besteld bij Salland Automatisering voor 144 euro inclusief BTW. Heb ik straks 3x zoveel opslagcapaciteit (vooral bij de publieke zenders gaat het hard) en hou ik nog 160GB over voor in mijn PC.

Goede deal. Zal prima werken en de capaciteit van 500GB is meer dan voldoende. De 500 GB is in verhouding met de 750 GB veel goedkoper! Scheelt bijna 9 eurocent per GB.

Nog steeds geen klachten ondanks intensief gebruik van de 750GB schijf.
Pimmo

BerichtDoor ebo op Ma Jul 09, 2007 6:56 pm

Ik heb nog steeds problemen met de toepassing van een Western Digital 500GB schijf in de humax.
Formatteren e.d. gaat goed, opstarten vanuit de "uit"-situatie (met schakelaar) gaat ook goed. Bediening en opnemen werken dan ook prima. Echter zodra de Humax vanuit standby wordt opgestart geeft dat problemen.

Nadat de Humax met de WD-500 schijf is opgestart volgt er zwart beeld. Tevens blijft de schijf draaien als de Humax daarna weer naar standby wordt geschakeld, terwijl de ventilator wel stopt. Als de Humax daarna wederom wordt opgestart vanuit standby gaat alles wel goed en volgt er ook beeld. Dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt omdat de schijf de ene keer al draait en de andere keer niet. Hij werkt dus eigenlijk om beurten wel en niet goed.

Er lijkt dus een probleem te zijn met het opstarten van de schijf en het herkennen van de schijf door de Humax.

Normaal volgt na opstarten uit standby eerst de bar "initialisatie vaste schijf". Nadat deze op 100% is wordt de harde schijf opgestart. Daarna komt na een tijdje de zenderbalk in beeld en volgt vrijwel direct weergave van het zenderbeeld.

Bij de WD-500 schijf komt de zenderbalk echter al in beeld terwijl de schijf nog niet op toeren is. Mogelijk komt dat doordat de Humax ziet dat er een schijf in zit, maar deze niet kan gebruiken voor de realtime-buffer. Daarop besluit deze geen weergave van beeld te doen en dat blijft dan dus zwart. De menukeuze "recorder" is dan wel aanwezig, wat er op duidt dat de Humax wel gezien heeft dat er een schijf is. In het menu "recorder - vaste schijf beheren" is op dat moment echter geen weergave van de omvang van de schijf te zien.

Bij toepassing van een nieuwe Seagate DB35 500GB en/of een originele Seagate DB35-160 schijf komt de zenderbalk pas in beeld nadat de schijf geheel op toeren is. Het op toeren komen van de DB35-500 schijf duurt overigens zelfs wat langer dan bij de WD-500 schijf, terwijl de DB35-160 juist veel sneller opstart.

Bovenstaande doet vermoeden dat de WD schijf mogelijk al tijdens het opstarten op een of andere manier al aangeeft dat hij in orde/gereed is waardoor de Humax alvast verder gaat met zijn opstart-procedure, terwijl de DB35 schijven dat pas doen als deze geheel op toeren zijn. Zodra de humax dan wil starten met weergave van beeld en gebruik maken van de realtime-buffer kan hij niet schrijven naar de harde schijf omdat deze nog aan het opstarten is.

Blijkbaar is niet iedere schijf standaard geschikt om toe te passen in de Humax. Wellicht is het mogelijk een WD schijf zodanig in te stellen dat deze net zo handelt als de Seagte DB35 schijven. Ik zal daar nog eens naar zoeken.

Metingen verricht:

WD-500 schijf:
bereiken 100% bar
2,5 sec daarna : start schijf
4,5 sec daarna : weergave zenderbalk
2,5 sec daarna : schijf op snelheid

DB35-500 schijf:
bereiken 100% bar
0,5 sec daarna: start schijf
9,0 sec daarna: schijf op snelheid
4,5 sec daarna: weergave zenderbalk

DB35-160 schijf: (origineel)
bereiken 100% bar
0,5 sec daarna: start schijf
3,5 sec daarna: schijf op snelheid
4,5 sec daarna: weergave zenderbalk

Haas had me de suggestie gedaan om de fabrieksinstelling terug te zetten bij gebruik van een nieuwe schijf, dat werkt bij hem. Echter bij mij had dat geen effect.
Wordt vervolgd...
ebo

WD Mybook Essential harddisk inbouwen werkt niet

BerichtDoor mariopizza op Wo Jul 11, 2007 11:37 am

Ik heb uit mijn Siemens debacle een WD mybook essential externe harddisk overgehouden. De harddisk hieruit van 320GB van Western Digital (type JB) werkte echter niet in de Humax. Helaas. Ik ondervindt daarbij dezelfde problemen als hierboven beschreven (zwart beeld). Verschillende jumper instellingen mochten niet baten.
De oorspronkelijke harddisk van 160GB vind ik echt te klein. Daarom heb ik nu een Seagate besteld van 500GB uit de DB35 serie (ST3500830ACE). Ik ga ervan uit dat deze goed moet werken. Prijs: 142 euro via een duitse site, inclusief verzending. De levertijd in Nederland is steeds onbekend (ook bij Salland automatisering) en zowieso is deze schijf moeilijk te verkrijgen. Ik ben benieuwd.
mariopizza

BerichtDoor ebo op Wo Jul 11, 2007 12:10 pm

De 500 GB schijf die mariopizza noemt uit de Seagate DB35.3 serie heb ik besteld bij de duitse site planet4one.de, was in totaal 155,90. Daar kwamen wel nog 8 euro bij aan kosten die de postbank in rekening brengt voor een euro-buitenland overboeking. Tijd tussen bestelling en vooruitbetaling (op zondag) en levering (maandag week erna) was dus 8 dagen.

Type: 500GB Seagate DB35 Serie 7200.3 8MB (ST3500830ACE)
Deze werkt prima in de Humax.

Hij is net zo stil als de originele 160 GB disk, alleen tijdens opnemen maakt de schijf ietsje meer ratel-geluidjes.
Ik heb overigens silicone ringetjes tussen de 4 schroefjes gedaan waarmee het disk-frame op de bodem van het apparaat is geschroefd. Dat scheelt merkbaar in tril/brom geluid van de disk, hij is ietsje stiller geworden.
ebo

BerichtDoor Sverige op Wo Jul 11, 2007 4:08 pm

ebo schreef:Daar kwamen wel nog 8 euro bij aan kosten die de postbank in rekening brengt voor een euro-buitenland overboeking.

:roll: :roll: de Postbank rekent helemaal GEEN kosten als je Euro's overboekt naar Duitsland!! Let er wel op dat je SHARE aanduid bij de kosten... de Duitse webshop betaalt op die manier ook geen kosten...
Je hebt dus duidelijk iets verkeerds gedaan....
Sverige

Woonplaats: Delta kabelgebied- Humax 9200C- Ook Satellietontvangst 120cm draaibare schotel met Echostar AD3600IP

BerichtDoor ebo op Wo Jul 11, 2007 4:40 pm

Sverige: Dat klopt, het kan gratis met een Eruo Basis overboeking en keuze SHA, maar afhankelijk van de bank kan het soms zijn dat de bank van de ontvangende partij wel kosten in rekening brengt bij hen (dat las ik op de postbank-site).

Echter in de bevestigingsmail die ik van het bedrijf gekregen heb stond expliciet vermeld dat zij alleen betalingen accepteren waarbij alle bankkosten volledig door de betalende partij betaald worden. Aangezien ik geen risico wilde lopen heb ik maar gekozen voor de optie OUR, wat inhoudt dat ik de bankkosten voor mijn rekening neem. Anders had ik toch SHA kunnen proberen in de hoop dat hun bank geen kosten in rekening brengt bij hen.

Als ik de op zondag ingevoerde bestelling niet persé snel had willen hebben was de keuze Shared inderdaad mogelijk wel goedkoper geweest.
ebo

BerichtDoor Sverige op Do Jul 12, 2007 9:27 am

Als ik zelf geld overmaak op mijn Duitse rekening vul ik ook altijd SHA in, en ik betaal dus nergens kosten...
De wetgeving zegt dat als je aan de voorwaarden voldoet, het overmaken van euro's naar een EU bankrekening niet meer mag kosten dan wat het bij je eigen bank in het binnenland kost... ook het ontvangen van euro-geld op je bankrekening wat afkomstig is vanuit een eu.land, mag ook niet meer kosten dan wat het zou kosten als het vanuit het binnenland zou komen...
Volgens wat ik ervan weet is het ontvangen van geld uit binnenlands betalingsverkeer in heel europa gratis... dus concludeer ik daaruit dat je altijd CHA kan gebruiken als je euro's overmaakt naar een eu-bankrekening. (er is wel een maximaal bedrag waarover deze regeling geldt... maar voor "gewoon" gebruik is dit ruim voldoende)

Maar ik begrijp dat je je spulletjes snel in huis wou hebben en geen risiko wou lopen... maar het was dus helemaal niet nodig om hiervoor 8 euro uit te geven.
Sverige

Woonplaats: Delta kabelgebied- Humax 9200C- Ook Satellietontvangst 120cm draaibare schotel met Echostar AD3600IP

500GB besteld bij www.f-m-shop.de

BerichtDoor mariopizza op Do Jul 12, 2007 2:21 pm

Mijn Seagate 500GB harddisk heb ik bij http://www.f-m-shop.de besteld. Zoals gezegd voor 142 euro. Met het vertrouwen dat het goed gaat.
Voor de overboeking heb ik voor "shared" gekozen, omdat dat goed zou moeten gaan, en gratis is. De Postbank is erg vaag om uit te leggen hoe dit precies werkt. Ik vermoed dat ze niet blij zijn dat ze geen kosten in rekening mogen brengen, en proberen zoveel mogelijk mensen toch te laten betalen. Schandalig, het zou namelijk niet moeilijk zijn om de site op dit punt iets duidelijker te maken!
Ik begrijp dat het nog wel een week kan duren voordat ik de schijf binnen krijg. Wel goed om te horen dat deze schijf goed zou moeten werken.
mariopizza

BerichtDoor dick99999 op Ma Jul 16, 2007 6:16 pm

Bass schreef:......
Waar ik wel problemen mee heb is het irritante getik van deze schijf. De koppen zijn heel duidelijk hoorbaar als ze moeten worden verplaatst. Absoluut onacceptabel voor gebruik in je woonkamer. .......

Mijn nieuwe 320GB disk heeft het zelfde getik. Ik dacht aan het volgende. Humax geeft wel heel erg snel aan dat de nieuwe disk geformatteerd is. Dat kan echt niet in die tijd.

Zou humax soms 'onderweg' formatteren? Die truck werd vroeger ook bij floppy's uitgehaald. Ik kijk het nog even aan tot de schijf een keer vol is.

Mocht het tikken toch blijven dan is juist dat geluid bij moderne drives bij te stellen. (akoestisch lawaai is een SMART parameter)
dick99999

BerichtDoor Bass op Wo Jul 25, 2007 10:56 pm

dick99999 schreef:Mijn nieuwe 320GB disk heeft het zelfde getik. Ik dacht aan het volgende. Humax geeft wel heel erg snel aan dat de nieuwe disk geformatteerd is. Dat kan echt niet in die tijd.

Zou humax soms 'onderweg' formatteren? Die truck werd vroeger ook bij floppy's uitgehaald. Ik kijk het nog even aan tot de schijf een keer vol is.

Mocht het tikken toch blijven dan is juist dat geluid bij moderne drives bij te stellen. (akoestisch lawaai is een SMART parameter)

Ik vermoed dat het net zoiets is als bij PC's waarbij je de keuze hebt om je harddisk snel te kunnen formatteren. In dat geval wordt alleen de directorystructuur aan het begin van de disk gewist waardoor alle ruimte op de schijf weer vrijkomt.
Het getik zal volgens mij altijd aanwezig blijven omdat bij timeshiften of gelijktijdig kijken naar het ene en opnemen van een ander kanaal de koppen van de harddisk telkens snel verplaatst moeten worden om de verschillende "datastromen" te lezen en weg te schrijven.

Het akoestisch lawaai kan inderdaad worden ingesteld bij de meeste schijven (ten koste van de seektijd), maar de humax firmware heb je als gebruiker niet onder controle, dus je kan niet zomaar een "silence" commando naar de schijf sturen helaas :(

De Seagate PVR-schijven die in de Humax worden gebruikt (of dit nu de originele 160 GB of een veel grotere is uit dezelfde familie) zijn volgens mij ook hardwarematig gelijk aan de veel goedkopere PC-varianten alleen met andere firmware op het printplaatje van deze disken (waarin onder andere silence-mode standaard aanstaat en een slimmere volgorde van data wegschrijven op de sectoren/tracks/platters wordt toegepast in verband met de vele videostreams die "gelijktijdig" afgehandeld moeten worden).
Bass

BerichtDoor ebo op Do Jul 26, 2007 8:41 pm

Ik denk dat jouw conclusie de juiste is Bass.

Ik heb mijn harddisk vervangen door een 500 GB uit dezelfde serie als de originele 160 GB disk (Seagate DB35). Deze grote schijf maakt tijdens het opnemen van een programma duidelijk hoorbare tikjes.
Ik denk net als Bass dat het geluid ontstaat omdat de recorder tegelijk de timeshift-buffer en het programma op moet nemen. Overigens neemt het geluid iets in hevigheid af af als er twee programma's opgenomen worden, terwijl je dan juist zou verwachten dat het geluid meer zou worden. Wellicht komt dat omdat de schijf wat meer continue geluid maakt in plaats van ritmische tikjes, wat meer opvalt.
Wel typisch dat een grotere disk uit dezelfde serie toch duidelijk meer geluid maakt.

Ik lees dat Western Digital speciale harddisks maakt voor AV-recording met een speciale firmware die de snelheid waarmee de kop naar de volgende gewenste track gestuurd wordt, precies genoeg is om op tijd te arriveren. Op die manier wordt het bewegen van de koppen zo soepel mogelijk uitgevoerd met zo min mogelijk geluid (en slijtage). Normaal gesproken zal een harddisk de koppen altijd met dezelfde snelheid bewegen (zo snel mogelijk) en dan wachten totdat de volgende schrijf/lees opdracht er is.

Ik vraag me af of dit soort features ook in de Seagate DB35 serie zitten. Gezien de geluids-waarnemingen mogelijk niet.
Wellicht dat er iemand al eens die WD types geprobeerd heeft?
ebo

BerichtDoor Doman op Do Jul 26, 2007 10:47 pm

ebo schreef:Ik vraag me af of dit soort features ook in de Seagate DB35 serie zitten. Gezien de geluids-waarnemingen mogelijk niet.
Wellicht dat er iemand al eens die WD types geprobeerd heeft?

Gewoon aansluiten op je PC en proberen met wat HD-Diagnostic tooltjes?
Doman

Woonplaats: Den Helder Decoder: Humax IR-Fox-C/Siemens M750 (Multikabel)

BerichtDoor Pimmo op Do Jul 26, 2007 11:32 pm

ebo schreef:.....Ik heb mijn harddisk vervangen door een 500 GB uit dezelfde serie als de originele 160 GB disk (Seagate DB35). Deze grote schijf maakt tijdens het opnemen van een programma duidelijk hoorbare tikjes.........
...........Wel typisch dat een grotere disk uit dezelfde serie toch duidelijk meer geluid maakt.

Ebo,

Die hardere tikjes zijn mij niet opgevallen bij de Seagate 750GB DB35.
Ik moet met m'n oren net naast het apparaat gaan om de harddisk te horen, en dan komt het maar net over het geluid van de ventilator heen. Het stoort mij totaal niet. Luister je met gesloten behuizing of open?
Pimmo

BerichtDoor Bass op Vr Jul 27, 2007 12:24 am

Ik hoop maar dat mijn bestelde 500 GB Seagate DB35 schijf ook even stil is als die 750 GB versie van Pimmo, want daar heb ik hem uiteindelijk voor gekocht (de Samsung 500 GB schijf ging direkt weer retour ivm veel te luid getik zelfs met de kap op de Humax).

Ik wacht al bijna een maand op deze schijf. Hopelijk komt hij snel binnen. Zodra ik hem heb ingebouwd laat ik het direkt weten.
Bass

BerichtDoor ebo op Vr Jul 27, 2007 8:27 am

Ik luister met gesloten kap op zo'n 4-5 meter afstand, verder vrij stil in huis en de omgeving.
Overigens heb ik de ventilator met een fanmate tot de helft van de toeren teruggebracht, dus die hoor ik bijna niet. Het tikken duidelijk wel, ook als de tv aan staat.
Tevens heb ik rubberen ringetjes tussen het frame van de hardisk en de kast gedaan om trillingen te reduceren. Dat maakte wel duidelijk uit voor de zoem-geluiden van de harddisk (die hoor je dus helemaal niet meer), maar niet voor het tikken.
Type harddisk: 500GB Seagate DB35 Serie 7200.3 8MB (ST3500830ACE)
Dat is er een uit de DB35.3 serie terwijl de originele 160 uit de DB35.2 serie is, misschien dat dat nog verschil uit maakt.

Mij lijkt dat dit type tik-geluid niet zal afhangen van het gekochtte exemplaar maar meer van het type harddisk. Wellicht dat de koppen-configuratie en sector-indeling bij een 750 Gb disk net gunstig uitpakken voor opname in de timeshift-buffer en normale programma's. Ik begrijp dat er voor de timeshift-buffer een aparte partitie op de schijf aanwezig is. Afhankelijk van waar die precies staat zou het kunnen dat het bij de ene schijf de koppenbeweging wel en de andere schijf geen duidelijk geluid maakt?

Doman: kun je misschien aangeven welke hd-tools je hiervoor hebt gebruikt, want ik heb er in de loop der tijd al diverse geprobeerd maar nog geen gevonden die dit soort info weergeeft of instellingen kan aanpassen.
ebo

BerichtDoor Doman op Vr Jul 27, 2007 11:33 am

ebo schreef:Doman: kun je misschien aangeven welke hd-tools je hiervoor hebt gebruikt, want ik heb er in de loop der tijd al diverse geprobeerd maar nog geen gevonden die dit soort info weergeeft of instellingen kan aanpassen.

Op de zogenaamde "Ultimate Boot CD" (http://www.ultimatebootcd.com) kwam ik diverse tooljes tegen waaronder het zogenaamde FEATURES TOOL van Hitachi/IBM.
Hiermee zijn de o.a de acoustische eigenschappen (AAM) van diverse merken HD's aan te passen.
Helaas lees echter ik overal dat deze instellingen bij seagate HD's dus NIET zijn te veranderen!!
Doman

Woonplaats: Den Helder Decoder: Humax IR-Fox-C/Siemens M750 (Multikabel)

VorigeVolgende

Terugkeren naar Humax Duovisio iPVR-9200C (PVR)