Pimmo schreef:Ik heb mijn Humax 9200C inmiddels uitgerust met een 750Gb harddisk en het werkt vlekkeloos.
Type harde schijf is: Seagate ST3750840ACE van de DB35 serie. Dit is een (veel) grotere broer van de orginele die erin zit. In vergelijking met andere series/merken trekt deze minder stroom, wordt minder heet en maakt weinig geluid - is alleen stuk prijziger! (+/- 230 euro ex BTW)
Bass schreef:Pimmo, het is me niet gelukt deze schijf te vinden bij een webwinkel (na een dik uur heb ik het opgegeven; nergens op voorraad).
Waar heb jij hem gekocht? Je kunt me eventueel mailen op bas.schulten@home.nl.
haas schreef:Pimmo, werkt de 750GB Seagate ST3750840ACE schijf helemaal zonder beeldstoringen? Ook als je het hem moeilijk maakt, bijvoorbeeld Nederland 1 opnemen en Nederland 2 timeshiften?
Pimmo schreef:Bass schreef:Pimmo, het is me niet gelukt deze schijf te vinden bij een webwinkel (na een dik uur heb ik het opgegeven; nergens op voorraad).
Waar heb jij hem gekocht? Je kunt me eventueel mailen op bas.schulten@home.nl.
Waar ik hem gekocht heb is ie ook niet meer op voorraad. :(
Wel de 320Gb versie (ST3320820ACE)
Zoek anders op Eb*y.de, daar worden enkele ST3750840ACE
aangeboden door duitse shops voor 284 euro incl Mwst - ex verzendkosten.
Lijkt me een goede keuze. Met een type uit dezelfde serie als de originele harddisk loop je het minste risico op problemen. Hou ons op de hoogte!Bass schreef:Ik heb uiteindelijk de 500GB uitvoering (ST3500830ACE) besteld bij Salland Automatisering voor 144 euro inclusief BTW. Heb ik straks 3x zoveel opslagcapaciteit (vooral bij de publieke zenders gaat het hard) en hou ik nog 160GB over voor in mijn PC.
Bass schreef:Ik heb uiteindelijk de 500GB uitvoering (ST3500830ACE) besteld bij Salland Automatisering voor 144 euro inclusief BTW. Heb ik straks 3x zoveel opslagcapaciteit (vooral bij de publieke zenders gaat het hard) en hou ik nog 160GB over voor in mijn PC.
ebo schreef:Daar kwamen wel nog 8 euro bij aan kosten die de postbank in rekening brengt voor een euro-buitenland overboeking.
Bass schreef:......
Waar ik wel problemen mee heb is het irritante getik van deze schijf. De koppen zijn heel duidelijk hoorbaar als ze moeten worden verplaatst. Absoluut onacceptabel voor gebruik in je woonkamer. .......
dick99999 schreef:Mijn nieuwe 320GB disk heeft het zelfde getik. Ik dacht aan het volgende. Humax geeft wel heel erg snel aan dat de nieuwe disk geformatteerd is. Dat kan echt niet in die tijd.
Zou humax soms 'onderweg' formatteren? Die truck werd vroeger ook bij floppy's uitgehaald. Ik kijk het nog even aan tot de schijf een keer vol is.
Mocht het tikken toch blijven dan is juist dat geluid bij moderne drives bij te stellen. (akoestisch lawaai is een SMART parameter)
ebo schreef:Ik vraag me af of dit soort features ook in de Seagate DB35 serie zitten. Gezien de geluids-waarnemingen mogelijk niet.
Wellicht dat er iemand al eens die WD types geprobeerd heeft?
ebo schreef:.....Ik heb mijn harddisk vervangen door een 500 GB uit dezelfde serie als de originele 160 GB disk (Seagate DB35). Deze grote schijf maakt tijdens het opnemen van een programma duidelijk hoorbare tikjes.........
...........Wel typisch dat een grotere disk uit dezelfde serie toch duidelijk meer geluid maakt.
ebo schreef:Doman: kun je misschien aangeven welke hd-tools je hiervoor hebt gebruikt, want ik heb er in de loop der tijd al diverse geprobeerd maar nog geen gevonden die dit soort info weergeeft of instellingen kan aanpassen.
Terugkeren naar Humax Duovisio iPVR-9200C (PVR)
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 1 gast